חפץ העיד: נתניהו התעסק בענייני תקשורת לפחות כמו בענייני ביטחון

אליהו גרין No Comments on חפץ העיד: נתניהו התעסק בענייני תקשורת לפחות כמו בענייני ביטחון

"בנושאים תקשורתיים הוא מבקש לדעת הכול. גם בישיבות ביטחוניות מכניסים לו פתקים בנושאים אישיים. מי שמנהל ומאשר את כל האינטראקציות עם התקשורת זה אך ורק נתניהו עצמו. השליטה שלו היא מוחלטת. טוטאלית"

ניר חפץ צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עד המדינה, ניר חפץ החל הבוקר (שני) את עדותו במשפטו של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו. זאת, לאחר שעדותו נדחתה בשבוע שעבר בעקבות השלמת החקירה בתיק 1000. חפץ היה יועץ התקשורת של נתניהו ומשפחת נתניהו והיה זה שעמד בקשר אילן ישועה וגורמי אתר וואלה להטבת הסיקור עם ראש הממשלה לשעבר ובני משפחתו.

ראש האופוזיציה והנאשם מספר 1, בנימין נתניהו התייצב לדיון. חברי הכנסת אמיר אוחנה, גלית דיסטל ושלמה קרעי הגיעו לתמוך בנתניהו. מחוץ לאולם מתקיימת הפגנת תמיכה בנתניהו, ובסמוך גם מחאה נגדו בקריאה למצות עימו את הדין.

בפתח הדיון ציין עו"ד אמיר טבנקין מהפרקליטות, שחוקר את חפץ בחקירה הראשית – כי חפץ מעיד במסגרת הסכם עד מדינה עליו הוא חתם. טרם העדות, עדכנו בפרקליטות כי ב"רענון העד" שנעשה לחפץ טרם העדות, הוא הבהיר כי נתניהו לא שלח אותו לדבר עם פילבר (אז מנכ"ל משרד התקשורת) בנושאי רגולציה. מדובר בהודעה דרמטית שסותרת לכאורה את סעיף 83 בכתב האישום, לפיו "הנאשם נתניהו אף הנחה את חפץ לפנות לפילבר על מנת לוודא שפילבר ממשיך לפעול לטובת הנאשם אלוביץ' בהתאם להנחייתו".

בהמשך חפץ החל בעדותו והעיד כי ראש הממשלה בזמנו, תניהו התעסק בענייני תקשורת באותה מידה כפי שהתעסק בענייני ביטחון. ראש האופוזיציה, נתניהו שיושב באולם כאמור – פרץ בצחוק.

"בנושאים תקשורתיים הוא מבקש לדעת הכול. גם בישיבות ביטחוניות מכניסים לו פתקים בנושאים אישיים. מי שמנהל ומאשר את כל האינטראקציות עם התקשורת זה אך ורק נתניהו עצמו. השליטה שלו היא מוחלטת. טוטאלית", העיד.

סנגורו של שאול אלוביץ', עו"ד זק חן: "אני מתנגד לחקירה הזו. נעשה מעשה שלא יעשה. מה שהתובע עושה, הוא מלקט אמירות שעומדות בניגוד גמור לאמירות אחרות של העד. זו דוגמה וזה בוטה. אני מפנה לדבריו של חפץ בחקירות שלפיהן העד אומר בהיפוך גמור, ׳אני לא חושב שאת הנושא הזה העברתי לביבי׳, ׳אני לא חושב שאת המסר הזה העברתי לביבי׳. אומרת התביעה הכללית של מדינת ישראל, מאחורי סמל המנורה, כשהיא יודע שהיא לא יכולה לבסס שום דבר על דבריו, וזה עולה כדי הטעיה של בית המשפט. לא כך נהוג לעשות. יש כללים ברורים, התביעה לא יכולה לנהוג בניפוץ כל הכללים, להזמין את העד להעיד עדות סברה ועדות שמיעה ועדות הפוכה לחומר הראיות וחייב להיות גבול, שלא יזמינו את העד להגיד דברים שהם אינם נכונים. זו דרך חקירה בלתי חוקית".

ראש ההרכב, השופטת רבקה פרידמן פלדמן העירה לתובע: "אל תשאל שאלות מדריכות. לא עדויות סברה, לא עדויות שמיעה".

בהמשך העיד חפץ כי נפגש עם אלוביץ' 10 פעמים, וזה האחרון אמר שהדלתות של וואלה פתוחות בפניהם. "הוא אמר לי להיפגש עם ישועה ושדרכו נקבל מה שצריך. כל הפגישות היו בשליחותו של נתניהו".

הוא סיפר כי כשאלוביץ' הבין שנתניהו יהיה שר התקשורת, הפגישות עם אלוביץ עסקו במי יהיה המנכ"ל של המשרד וברצון של אלוביץ לקדם את עסקת בזק-יס.

חפץ סיפר כי הטענה של אלוביץ הייתה שארדן וברגר 'סוחטים אותו' בכך שהם מתים את אישור עסקת בזק-יס בקידום רפורמת השוק הסיטונאי. "אלוביץ אמר כי בתמורה לאישור מיזוג בזק-יס, בזק ביצעה השקעה גדולה בתשתיות תקשורת. פתאום צץ התנאי החדש של ברגר לגבי השוק הסיטונאי, וזאת לדעתו הייתה סחיטה".

עוד העיד חפץ, כי שר התקשורת דאז ארדן הבין שלא יישאר במשרד וביקש להישאר חודשיים, כי לסיים את רפורמת השוק הסיטונאי, אולם אלוביץ' לחץ שארדן לא יקבל את אותם חודשיים.

חפץ אמר, כי לתחושתו הוא לא היה ה'צינור' היחיד להעברת מסרים מאלוביץ' לנתניהו. "על פי התרשמותי, כל פעם שהעברתי לו מסרים מאלוביץ' קיבלתי את הרושם שהוא כבר ידע עליהם".

עוד סיפר חפץ: "בשלב מסויים היינו בפגישה עם אנשים בפטיו של בלפור, נתניהו לוחש על אזני שאלוביץ' נמצא בכניסה לבלפור. הוא מבקש להכניס אותו בדיסקרטיות. אני מגיף את הוילונות בתוך בלפור ומכניס אותו לחדר העבודה של נתניהו בלי שהאחרים שמים לב".

באמצעות עדותו של חפץ, בפרקליטות ינסו לבסס את המודעות של נתניהו לעסקת השוחד ולכרוך בין דרישות הסיקור לפעולות הרגולטוריות.


0 תגובות